Slaat het ergens op dat wij vrouwen een man willen die groot, sterk en gezond is?

Aangezien van mijn vorige vragen , vraag ik me dus erg af of het wel ergens op slaat dat wij vrouwen dit willen?
Want wat zijn nou de voordelen om met een man het bed te delen die groot, hardhandig en sterk is om daar vervolgens mooie en gezonde kinderen op aarde te zetten? Dit kan net zo met een man die klein is en niet zo hardhandig en sterk is. Iedere man heeft toch wel dat echte man inzich?
En wat voor voordelen heeft het voor jouzelf? Alleen maar dat je mooie kinderen krijgt terwijl je dat net zo goed kunt met een hele lieve man.
Toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk heb je. De mensen die die mening van mooi x Mooi = mooi in de parktijk brachten, waren meestel van uiterst verdachte komaf. Hitler, Goebels, Himmler om er maar een paar te noemen.

Het beste antwoord

Ik weet niet of groot, sterk en gezond synoniem is aan een hardhandige klerenkast zonder gevoel.
Als ik naar mezelf kijk dan wil ik graag een grotere man (maar dat is met mijn 1,62 niet zo moeilijk), die sterk is maar dan meer in de betekenis van in staat zijn mij een veilig gevoel te geven en alsjeblieft geen sportschoolfiguur.
Gezond, ja, dat is uberhaupt wel handig en dan heb ik het niet over een lichamelijke handicap maar iemand die ziekelijk is, tja, misschien egoistisch maar daar zou ik niet snel voor kiezen maar als het binnen een relatie gebeurt is het weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef je helemaal gelijk. Kijk iets groter is al fijn, groter maakt in principe niet zoveel uit en evengroot maakt ook niet zoveel uit. Maar idd hij moet jou een veilig gevoel geven en dat gaat volgens jou niet door hoe die eruit ziet maar door hoe die doet .. dat bedoel je toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dt is helemaal wat ik bedoel theebeker! Je hebt hem door!

Andere antwoorden (5)

Een sterke gezonde man maakt sterke gezonde kinderen. Dat is het evolutionair/biologische antwoord.

Daar komt bij dat ik van een sterke arm om me heen hou en een lijf om tegen te verdwijnen. Kan me niet schelen of dat door m'n genen komt. Ik vind het gewoon lekker :)

Toegevoegd na 1 minuut:
En een beetje hardhandigheid kunnen veel vrouwen trouwens best waarderen. Ik heb dat zelf ook veel liever dan altijd maar zacht...

Toegevoegd na 14 minuten:
Zie trouwens ook de gerelateerde vraag waarom vrouwen een man willen die langer is dan zijzelf: http://www.goeievraag.nl/vraag/vrouwen-man-langer-zijzelf.24576
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeder natuur die dat in onze genen heeft gezet. Je kiest voor de beste optie, en dat is groot, sterk en gezond.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat zegt toch helemaal niets eigenlijk?
Wat is groot? Wat is sterk?
Dat zijn toch gewoon gezonde kinderen?
itsme
14 jaar geleden
Ik kan niet argumenteren over wat groot en sterk is.
Als de natuur de mensen een drive meegeeft om op een bepaalde manier te handelen (instinct dus) maakt dat dat je die keuzes maakt. Blijkbaar is groot en sterk de beste optie om de soort voort te zetten.
Mijn man is net zo groot (KLEIN)als ik 1,68 en niet hardhandig gelukkig.Ik voel me echter buitengewoon veilig bij hem omdat hij mij mocht het nodig zijn met zijn leven verdedigen.Ik ken grote sterke mannen die het hazenpad kiezen als er onraad dreigt .Bovendien hebben we 4 hele gezonde knappe kinderen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Met zijn leven zal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dus meer dat we kiezen voor een man die voor ons in het vuur springt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel heel belangrijk,trouwens,ik doe dat ook voor hem.
Wel degelijk, waarom denk je dat er mannen zijn die zo sterk willen lijken dat ze als wanstaltelijke gedrochten eruit zien...

Maar het voorspelt normalerwijze goede en gezonde nakomelingen... Maar de keuze is persoonlijk een lieve man is wel zwakker als eentje die superman-muscles heeft... Gelukkig verschillen de smaken en past er op elke potje een dekseltje...

De een vindt macht het hoogste goed, zoals Monica Lewinsky in de zaak Clinton, die wilde kosten wat het kost machtig voelen... Of rijk, Jacqueline Lee Bouvier Onassis, haar hoogste goed was rijk zijn...

En een lieve man daar is de kans dat er ook lieve kinderen van komen het grootst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naast de gezonde kindertjes die ik wil van mijn grote sterke man, wil ik me als meisje veilig en beschermd voelen... en dat gevoel kan een grote sterke man aan een vrouw geven... daar is alles op gebaseerd...
en als je samen wat ouder wordt, is een grote sterke pantoffelheld heerlijk om samen mee aan te modderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezonde kindertjes heeft niks met een grote man te maken.Je veilig voelen ook niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daar ben ik het ook mee eens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook grote sterke mannen kunnen een genetische afwijking hebben en dan zou je wel eens geen gezonde kinderen kunnen krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook onzin. Een grote sterke man is geen goede verdediging, een gemene kleine man is veel beter. Als je een inbreker in huis aantreft, en het is een grote man, dan hoef je niet zo bang te zijn. Is het een kleine magere jongen van 17 of 18 dan moet je veel meer op je hoede zijn.